vrijdag 4 maart 2016

Schoenen in de klas

 Na het bezoek in Torfs tekenen de kinderen wat hen het meeste is bijgebleven van de beleving. We maken een grote collage als bedanking.De kinderen van het derde kleuter stempelden er woorden bij.




 De planning wordt samen met de kinderen gemaakt. Ze denken hierbij na over wat ze allemaal graag willen weten over dit project. De juf stuurt waar nodig.
 Waarneming van onze schoenen. Hoe zien ze eruit? Zijn ze allemaal even groot? Hoe moeten we ze sluiten? sorteren per sluiting,..

 Het derde kleuter blijft nog even rond de tafel staan om de schoenen te sorteren van groot naar klein. Hoe kunnen we dit exact weten, na toch wel lang zoeken kwamen ze op de schoenmaat.

 Maak een zo lang mogelijke rij met de schoenen.

 Zorg dat een rij van kindjes langer is dan die van de schoenen.
 Deze jongens zetten schoenen tegen elkaar om te kijken welke groter is.
 Schoenwinkel maken in de klas.


 schoenmaten noteren en aan de kast hangen, zo vinden de klanten makkelijk hun schoenen.





 Fijne motoriek: veters op een lijn leggen
 Hoe groot is mijn schoen? Hoeveel blokjes?

 Evenveel strookjes kleven als blokjes


 We kleien elk ons schoentje.

 Leren veteren.


 Niets zo fijn als stappen en stampen (met onze laarsjes) in de plassen.







 Wat een diepe plas!


 Ook op de speelplaats waren heel wat plassen.

 We schilderen ons schoentje in klei.

 Eline van KG 5 komt enkele spelletjes spelen met schoenen. Ze toonde ons ook haar schoenen om te tapdansen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten