vrijdag 20 maart 2015

Strand en zee, maar net niet genoeg zon!

 
We tellen schelpen.

 In de ene hand liggen 5 schelpen, in de andere 2 schelpen. Hoeveel zijn er dat samen?
 
 Alle schelpen eens van dichtbij bekijken. We zoeken verschillen, maar ook gelijkenissen.
Werkblaadje: kleur hetzelfde aantal schelpen als het cijfertje ervoor.
 
 We tekenen schelpen, door die goed te bekijken.

 We maken een kaft om onze tekeningen in te stoppen, maar we maken er een zeetje van.
We kleven er onze getekende schelpen op, wat zeewier, getekende vissen en wat zand.
 

Na een wandeling aan zee, zoeken we ook eens de duinen op.

 Op het hoogste puntje van de duinen zoeken we het dak van onze school.

 In de bibliotheek gaan we op zoek naar boekjes die ons iets meer kunnen vertellen over de zee of mooie prentenboeken over de zee.



 Kleurplaat: kleur het hokje van cijfer 1 rood, cijfer 2 groen, cijfer 3 roze, enz..
We kregen een prachtige gekleurde vis.


 Mooi weer! Dus we gaan op stap. We doen opnieuw een wandeling naar en door de duinen, maar laten stippen na op de weg om daarna die opnieuw te volgen op de terugweg.







 Zoek het woordje VIS
 We tekenen grote golven in het zand op de tafel.

 Daarna grote golven op papier

 om dan te eindigen met het tekenen van fijne kleine golven.



 Enkele kinderen maakten haaien met de blokken en kartonnetjes.
 We maken van het raam een groot aquarium en knutselen met gekleurd papier mooie vissen.
Kom gerust eens aan het raam kijken!
 10 kleine visjes, die gingen naar de zee, 't is goed zei de moeder, maar ik ga niet mee....
Telspel waarbij kinderen van 10 terugtellen tot 1
 Techniek met verf en noppenplastiek.



 We rollen en kneden tien kleine visjes. Duwen een oogje erin en kunnen op deze manier ook thuis het liedje zingen.





 Visjes schilderen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten